Ilona Stuivenberg

Student nr. 12091839
1e jaars Voltijd
Opleiding Huidtherapie
Haagse Hogeschool

perfectstorm@live.nl

Welkom

bij mijn assessment portfolio voor de propedeuse HDT 2014-2015 van de Haagse Hogeschool.

 

Voor het navigeren: klik eerst op het betreffende tabblad bovenaan, voor een korte inleiding. Vervolgens kunt u door het betreffende tabblad aan te klikken de inhoud van de tabbladen inzien.

 

 

Inleiding

Ik ben Ilona Stuivenberg. Dertig jaar, wonend in Den Haag en eerstejaarsstudent Huidtherapie aan de Haagse Hogeschool.

 

Waarom Huidtherapie studeren? 

 

Als tiener had ik al interesse in huidverzorging en de verbetering hiervan. Voordat ik mijzelf inschreef op deze opleiding, had ik echter Bedrijfskunde gestudeerd en werkte ik in het bedrijfsleven binnen de sector Werving & Selectie. Een echte 'kantoor-omgeving' bij bedrijven als YER en Randstad en heel iets anders dan de zorg en begeleiding voor mensen met huidaandoeningen.

 

Toch besloot ik twee jaar geleden om serieus op zoek te gaan naar een opleiding en carrière waarin ik meer van mijzelf kwijt zou kunnen. Ik was mijn interesse voor huidbehandelingen niet kwijt en al snel kwam ik op de relatief jonge opleiding tot huidtherapeut. Vooral de diversiteit, waarbij de praktijk van huidtherapie zowel uit medische als cosmetische behandelingen bestaat, sprak mij erg aan. Ik was dan ook erg blij om na mijn 21+ toets het bericht te krijgen dat ik door de verplichte loting was gekomen. En dat was nog maar het begin van mijn nieuwe leven als student Huidtherapie. In het kopje hieronder vertel ik u meer over mijn leerdoelen gedurende mijn opleiding.

 

Leerpunten

Mijn leerdoelen zijn goed samen te vatten in de volgende slogan: 'Niet denken maar doen!' Deze slogan heb ik uitgewerkt in drie praktische leerdoelen:

1. Sneller uitvoeren van taken
2. Planningen maken
3. Meer initiatief nemen

 

Waarom zijn dit mijn leerdoelen?

Ik heb de neiging om mijn acties van te voren steeds weer te overdenken, in plaats van de daad bij het woord te voegen. Het vertrouwen in de goede afloop ontbreekt mij op dat soort momenten en mijn faalangst en de stress slaan dan toe. Ik ben erachter dat dit mij tegenhoud om het initiatief te nemen en eruit te halen wat erin zit. Het helpt mij daarbij om duidelijke en planbare doelen te stellen en niet teveel stil te staan bij zaken waarop ik geen of heel weinig invloed kan uitoefenen.

Het mooiste resultaat van het werken aan mijn persoonlijke leerdoelen is dat ik echt betere schoolprestaties ben gaan halen. Dat had direct positief effect op mijn vertrouwen in de daaropvolgende opgaven en toetsen. Ik ben daarnaast een betere planner geworden, kan mij beter focussen op de belangrijke zaken en ik ben gegroeid in het nemen van initiatief. 

 

Voor meer inhoudelijke informatie over mijn persoonlijke leerdoelen zie het tabblad 'POP' in het bovenstaande menu.

Maak een gratis website Webnode